Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaUrodaTwarz

Nie tylko botoks! Czy facefitness może pomóc w zachowaniu młodego wyglądu?

Ćwiczenia facefitness. Sprawdź, jak ćwiczenia i gimnastyka skóry twarzy wpływa na zmarszczki

Data publikacji: 17 października 2016, 01:37
Pierwsze wzmianki o dobroczynnym działaniu gimnastyki twarzy pochodzą z XVII wieku, a ich korzeni można szukać jeszcze dalej, w starożytnych Indiach i jodze. Ćwiczenia mięśni twarzy przybierają różne nazwy: face lifting, joga twarzy, facefitness, facialtoning... Łączy je jeden cel: lepszy stan skóry i redukcja zmarszczek.
Ćwiczenia facefitness - rodzinazdrowia.pl

Facefitness – sekret młodości

Naukowcy, w tym chirurdzy plastyczni są zgodni – warto uprawiać gimnastykę twarzy w celu utrzymania młodego wyglądu. Badania potwierdzają, że ćwiczenia mięśni twarzy zdecydowanie poprawiają jej wygląd. Według dyplomowanych trenerów facefitness, twarz można tak samo wyćwiczyć i ujędrnić jak inne części ciała. W poszukiwaniu szybkich efektów z pewnością łatwiej sięgnąć po metody inwazyjne, jak wstrzykiwanie botoksu lub zabiegi chirurgii plastycznej. Natomiast na rezultaty facefitness – jak każdych innych ćwiczeń – trzeba cierpliwie poczekać, jednak warto, ponieważ efekty pozostają widoczne na dłużej. Kobiety, które ćwiczyły facefitness regularnie zauważyły, że ich twarz wygląda dużo lepiej, poprawił się jej owal, a zmarszczki stały się znacznie płytsze.

Ćwiczenia twarzy, czyli facefitness na zmarszczki

Zmarszczki na twarzy są jedną z pierwszych oznak starzenia, na jakie zwracamy uwagę. Na ich powstawanie ma wpływ wiele czynników – od predyspozycji genetycznych przez styl życia na... kondycji mięśni twarzy kończąc. Mięśnie mimiczne nie tylko zawiadują odzwierciedlaniem naszych nastrojów poprzez wyraz twarzy, ale też odpowiadają za napięcie skóry, kształtują owal i rysy. Poprzez ćwiczenia twarzy można rozbudować tkankę mięśniową, poprawiając napięcie skóry i realnie zredukować liczbę widocznych zmarszczek.

Ćwiczenia facefitness dla początkujących

Ćwiczenia facefitness można wykonywać samodzielnie w domu przed lustrem. Na rozgrzewkę opukaj twarz opuszkami palców wykonując szybki masaż od dołu twarzy, ku górze. Zaciskaj na zmianę prawe i lewe oko, trzymając je zaciśnięte przez 2 sekundy, powtórz 20 razy – to najprostsze ćwiczenie na mięśnie okolicy oczu. By ujędrnić policzki, zaciśnij zęby na 5 sekund, następnie rozluźnij mięśnie, powtórz 10 razy. Bruzdy nosowo-wargowe wygładzisz wsysając policzki najmocniej jak tylko możesz i przetrzymując przez 5 sekund, powtórz 10 razy. Każdą serię ćwiczeń należy zakończyć szerokim uśmiechem – on również angażuje mięśnie twarzy!

Regularne ćwiczenia facefitness

Chociaż trudno stwierdzić, czy facefitness to sekret młodości, ocenia się, że wpływ ćwiczeń twarzy na zmarszczki i poprawę kondycji skóry jest realny. Żeby zobaczyć efekty ćwiczenia twarzy, facefitness najlepiej wykonywać przez kilkanaście minut codziennie rano, przed nałożeniem i makijażu, żeby go nie zetrzeć w trakcie masażu poprzedzającego facefitness. Podczas gimnastyki twarzy na zmarszczki należy zachować delikatność i nie naciągać skóry. Regularnie i prawidłowo stosowany facefitness poprawi ukrwienie i zwiększy napięcie skóry, przywróci blask cerze, może też pomóc zredukować cienie pod oczami, poprzez poprawę krążenia krwi.

Facefitness – darmowa i bezpieczna gimnastyka twarzy na zmarszczki

Medycyna estetyczna, choć jest skuteczna i jej rezultaty są zauważalne niemal od razu, to jest również bardzo kosztowna. Natomiast facefitness stanowi darmową alternatywę, która może przynieść podobne efekty. Na przykład, w przypadku drugiego podbródka warto spróbować pozbyć się defektu właśnie przy pomocy regularnych i poprawnie wykonywanych ćwiczeń, np. poprzez głośne i wyraźne wypowiadanie samogłosek (innym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie dolnej części twarzy i szyi, jest skręcanie odchylonej głowy w lewo, prawo, w dół i tył przez 5 minut dziennie). Inne ćwiczenie, które angażują mięśnie twarzy to chociażby strojenie min – popularny dzióbek też się sprawdzi. Przed ćwiczeniem na konkretną cześć twarzy warto wykonać rozgrzewkę. Pierwszy krok do facefitnessu to opukanie twarzy opuszkami palców od brody do czoła (czynność należy wykonać 10 razy), a drugi to skubanie małych partii twarzy kciukiem i palcem wskazującym (ćwiczenie należy powtórzyć 5 razy w jednym miejscu). Facefitness jest całkowicie bezpieczny, nie wiąże się z żadnym ryzykiem, co w opozycji do chirurgicznej ingerencji, wydaje się sporym atutem. Działa również profilaktycznie, ponieważ regularne ćwiczenia zapobiegają powstawaniu nowych zmarszczek.

Zuzanna Czerniak

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.