Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaDietaWarzywa i owoce

10 warzyw, z których przygotujesz zdrowe i słodkie przekąski

Przepisy na niskokaloryczne przekąski, czyli zdrowe i słodkie przekąski dla dzieci i dorosłych

Data publikacji: 4 lutego 2016, 15:04
Jednym z naszych ulubionych zwyczajów jest podjadanie. Po prostu kochamy jeść przekąski i słodycze podczas oglądania filmów lub transmisji meczów piłki nożnej. Bez względu na to, czy jest to popcorn, lody, chipsy, ciasteczka czy precle, zapomnienie i brak umiaru w dozowaniu ich ilości może przynieść negatywne skutki w postaci zbędnych kilogramów. Jednak problem ten można łatwo rozwiązać, zastępując wysokokaloryczne smakołyki zdrowymi przekąskami!
Zdrowe przekąski dla dzieci – przepisy – rodzinazdrowia.pl

Słodkie i zdrowe przekąski dla dzieci

Kiedy myślimy o małym co nieco, zwykle przychodzą nam na myśl gotowe, przetworzone, słone lub słodkie paczkowane przekąski kupowane w supermarketach. Dlatego w trosce o własne zdrowie, a także zdrowie naszych pociech często rezygnujemy z przyjemności podjadania między posiłkami. Jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ zdrowe, niskokaloryczne przekąski pełnią w diecie dziecka niezwykle ważną rolę.  Dzieci mają mniejszy żołądek niż dorośli, ale wysokie zapotrzebowanie na energię, dlatego małe posiłki mogą wpłynąć na ich wagę i masę ciała. Nie oznacza to oczywiście, że warto dzieciom serwować chipsy pomiędzy głównymi posiłkami. Istnieje mnóstwo przepisów na zdrowe jedzenie, z uwzględnieniem także zdrowych przekąsek dla dzieci. 

Niskokaloryczne zdrowe przekąski – przepisy

Zdrowe odżywianie a dieta to dwie zupełnie różne sprawy. Na co dzień nie musimy odmawiać sobie i swoim maluchom przyjemności jedzenia, wystarczy tylko zastąpić niezdrowe produkty równie smacznymi, domowymi wyrobami w wersji light. Na przykład zastępując chipsy pieczonymi bez tłuszczu ziemniakami, zyskamy całą gamę składników odżywczych i więcej błonnika, a przekąska będzie miała aż o jedną trzecią kalorii i soli mniej. Warto zatem przyjrzeć się zdrowym przekąskom, które będą jednocześnie pełne smaku i bogate w składniki odżywcze.

10 idealnych warzyw na słodkie i zdrowe przekąski

  • Bakłażan – niskokaloryczne warzywo o wysokiej zawartości błonnika. Bogaty w witaminę A, C, potas, magnez oraz wapń. Pozwala na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu, poprawia przemianę materii, a co najważniejsze jest pyszny! Grillowane bakłażany z dipem orzechowym lub bakłażanowe pizzerinki będą hitem każdego przyjęcia!
  • Bataty (słodkie ziemniaki) – delikatny smak, mała zawartość kalorii oraz niski indeks glikemiczny, zawartość witamin z grupy B to zaledwie niektóre z zalet niedawno odkrytego przez Polaków warzywa. Pyszne frytki na bazie zdrowej oliwy z oliwek podbijają serca coraz większej rzeszy łasuchów.
  • Brukselka – czas odczarować to owiane negatywną legendą warzywo. Odpowiednio przyrządzone stanie się ulubioną rodzinną przekąską. Sałatka z brukselką, gruszką, suszoną żurawiną i migdałami to bomba witaminowa, która dodatkowo pozytywnie wpływa na pracę mózgu.
  • Buraki – ulubiona przekąska berlińskich wegetarian to oczywiście Carpaccio z buraków. Pieczone plastry buraka z odrobiną miodu, malin i octu balsamicznego. Palce lizać! Do zalet tego warzywa należy zaliczyć przede wszystkim wysoką zawartość kwasu foliowego, który niezbędny jest do prawidłowego funkcjonowania układu krwiotwórczego oraz nerwowego.
  • Dynia –Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza odmiana hokkaido, która dobrze wpływa na wzrok, zwalcza wolne rodniki, zapobiega krzywicy u dzieci. Placuszki dyniowe mogą z powodzeniem zastąpić klasyczne naleśniki.
  • Kukurydza – zawiera witaminy A, E, K, a także całą gamę mikroelementów. Kukurydza cukrowa jest pyszna – można ją zajadać samodzielnie, jednak uwaga – dobra wiadomość dla fanów popcornu -domowa, prażona kukurydza należy do polecanych przez dietetyków przekąsek.
  • Marchewka  -  pokrojona w słupki marchewka serwowana z hummusem to modna i szybka przekąska. Jakie są jej zalety? Marchewka posiada właściwości przeciwpasożytnicze oraz przeciwcukrzycowe, pozytywnie wpływa na układ trawienny oraz wygląd naszej skóry.
  • Czerwona papryka – zapewnia doskonałe samopoczucie oraz wzmacnia odporność, zawiera całe mnóstwo witaminy C. Chrupiąca, słodka papryka nie potrzebuje żadnych dodatków, ani dodatkowych rekomendacji.
  • Pasternak – łatwo pomylić go z pietruszką, posiada jednak o wiele więcej właściwości odżywczych oraz słodszy smak. Chipsy z pasternaku będą zdrową i smaczną alternatywą dla tych kupionych w sklepie.
  • Pomidory malinowe – popularne, łatwo dostępne i niezwykle cenne warzywo. Uwielbiane przez dzieci i dorosłych. Można je serwować na mnóstwo sposobów – używane są do sałatek, kanapek, zapiekanek, zup oraz sosów.

Przedstawiona lista produktów to zaledwie inspiracja. Sposób przyrządzenia i podania przekąsek zależy już wyłącznie od naszej kulinarnej inwencji i fantazji.

Marta Brzezińska

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Ogólna:
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.
Przeczytaj również