Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaZdrowieUkład oddechowy

5 sposobów, by w końcu przestać chrapać

Chrapanie - nieproszony gość w łóżku

Data publikacji: 21 kwietnia 2016, 15:27
Znasz to uczucie, gdy chcesz zasnąć, a nie możesz? Osoba, która śpi obok Ciebie, tak mocno chrapie, że nawet poduszka na głowie nie pomaga. Korki do uszu też nie zdają egzaminu... Co dalej?

Nie bagatelizujmy chrapania

Chrapanie kojarzy nam się głównie z czymś niepozornym, ale jeśli daje o sobie znać zbyt często, może być sygnałem ostrzegawczym, że coś niepokojącego dzieje się z naszym organizmem. Dlatego warto potraktować je jak niechcianego gościa, którego trzeba pozbyć się jak najszybciej. Co może w tym pomóc?

Jak pokonać chrapanie?

Sposób 1: Jeśli chcesz przestać chrapać, a cierpisz na nadwagę, to przejdź na dietę – tak, by zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach gardła. Do zdrowej diety dołącz regularne ćwiczenia.

Sposób 2: Unikaj infekcji. Powracające choroby zatok czy niewyleczony katar wpływają na niedrożność górnych dróg oddechowych i oddychanie ustami.

Sposób 3: Zrezygnuj z picia alkoholu i palenia papierosów przed snem. Te ostatnie podrażniają gardło, a alkohol sprawia, że mięśnie języka oraz gardła wiotczeją.

Sposób 4: Zmień pozycję podczas snu – sypianie na boku może ograniczyć chrapanie. W jego zwalczaniu może pomóc także odpowiednia poduszka. Najlepszym wyborem jest poduszka anatomiczna, dopasowująca się do kształtu głowy. 

Sposób 5: Dobry sen mogą zapewnić także preparaty ułatwiające oddychanie, takie jak spreje udrażniające drogi oddechowe czy płukanki do ust i gardła.
 
Żaneta Bukowska
Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.