Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaTreningSiłownia i fitness

Ćwiczyć z izotonikami czy bez?

Kilka słów o napojach izotonicznych

Data publikacji: 17 maja 2016, 11:23
Na rynku znajdziemy szeroką gamę napojów izotonicznych, polecanych w momentach wzmożonego wysiłku fizycznego. Producenci zapewniają, że pijąc je, pomagamy organizmowi szybciej się regenerować, mięśnie nie męczą się tak intensywnie i nie występują bolesne skurcze.

Czym są napoje izotoniczne?

Napoje izotoniczne, potocznie zwane izotonikami to napoje mające na celu wyrównanie poziomu wody i elektrolitów w organizmie. Uzupełnienie elektrolitów, witamin i soli mineralnych oraz w niewielkim stopniu węglowodanów, przez spożywanie tych specyfików, powinno następować regularnie podczas wysiłku fizycznego. Magnez, zawarty w niektórych tego typu napojach, pomaga zapobiegać skurczom mięśni.

Izotoniki porównać można do płynów ustrojowych organizmu człowieka – mają bowiem takie samo stężenie minerałów. To pozwala im na skuteczne przywracanie równowagi organizmu, nadwyrężonej poprzez znaczny wysiłek fizyczny.

Po co i dla kogo?

Napoje izotoniczne zalecane są dla osób, które uprawiają sport dłużej niż godzinę. Natomiast ci, którzy aktywnie poruszają się i ćwiczą przez godzinę – np. aerobik, pływanie, bieganie – powinni uzupełnić płyny wodą mineralną niegazowaną, ewentualnie innym napojem niesłodzonym. Dopiero ciężki wysiłek fizyczny, trwający dobrze ponad 60 minut, wymaga odpowiedniego nawadniania i uzupełniania wydzielanych z potem elektrolitów, soli mineralnych i spalanych w trakcie wysiłku węglowodanów.

Weronika Świerzewska

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.