Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaDietaArtykuły spożywcze

Nie lubisz podrobów? Warto się do nich przekonać!

Wartości odżywcze podrobów

Data publikacji: 12 października 2016, 05:05
Podroby u wielu osób nie budzą entuzjazmu – kojarzą się z tzw. jedzeniem „z niższej półki”, w dodatku nie prezentującym się najlepiej na talerzu. Tymczasem popularność podrobów wzrasta – i słusznie!

Serca, płuca i ozorki

Mówiąc wprost, podroby to jadalne wnętrzności zwierząt. Pozyskujemy je od zwierząt hodowlanych,  czyli przede wszystkim krów, baranów czy cieląt. Mają wiele odsłon – możemy wykorzystać je jako farsz, sporządzić z nich pasztet, zapiekać, smażyć, dusić i gotować.

Zdrowe mięsne smakołyki

Dania z podrobów mogą być naprawdę przepyszne. Jak się okazuje, wątróbka, nerki czy ozorek nie są też pozbawione wartości odżywczych.

  • Wątroba: zarówno wołowa, jak i cielęca zawiera dużą ilość witaminy A, B, zwłaszcza, B2 i B3 oraz B12, a także cynku, magnezu i żelaza.
  • Płuca: bogate w żelazo, fosfor i wapń.
  • Nerki: źródło białka, witaminy A oraz witamin z grupy B.
  • Móżdżek: posiada spore zasoby kolagenu i elastyny.
  • Ozorek: ma dużo związków mineralnych i witamin.

Podroby coraz śmielej wkraczają na salony i – nasze talerze. Pamiętać jednak należy, że są również źródłem cholesterolu, dlatego nie należy spożywać ich częściej, niż dwa razy w tygodniu. 

Nina Szymanowska

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Ogólna:
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.
Przeczytaj również