Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaRodzinaCzas wolny

Projektanci, o których nie mamy pojęcia

Projektanci najbardziej znanych symboli na świecie

Data publikacji: 18 sierpnia 2016, 15:48
Każdego dnia mijamy na naszej drodze ciekawe produkty, grafiki i loga. Bardzo rzadko jednak zastanawiamy się nad historią ich pochodzenia. Dziś przyjrzymy się kilku projektantom, którzy wprowadzili w życie swoje nowatorskie rozwiązania, a o których z pewnością nawet nie słyszeliśmy.

Logo Coca-Coli

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie jest grafika popularnego napoju gazowanego – Coca-Coli. Jej nazwa pochodzi od liści koki i owoców koli, a powstała już w XIX wieku. Twórcą receptury był farmaceuta z Atlanty, John Pemberton. Za nazwę i logo odpowiada Frank Robinson, jego wspólnik i główny księgowy, który do zapisu wykorzystał czcionkę Spencerian. Pomimo upływu lat, znana marka pozostaje wierna klasycznemu krojowi pisma i biało-czerwonym barwom.

Znaczek pocztowy

Obecnie istnieje wiele sposobów, by nasza przesyłka sprawnie i tanio dotarła do odbiorcy na czas. Jednak nie zawsze tak było. Dwa wieki temu, Rowland Hill przeprowadził w Wielkiej Brytanii reformę pocztową, która wprowadziła jednopensową opłatę za listy (wcześniej opłatę uiszczał jedynie adresat, co niejednokrotnie skutkowało zwrotami korespondencji do nadawcy). Zapieczętowany kawałek papieru, przyklejony do górnego rogu koperty, przyspieszał dostarczanie brytyjskiej poczty. Dzięki temu listonosz wiedział, że opłata za przesyłkę została wcześniej uiszczona przez nadawcę.

Flaga olimpijska

Od wielu lat oglądamy w mediach projekt pięciu kół symbolizujących igrzyska sportowe. Czy ktoś z nas zastanawiał się, kto je zaprojektował i jaka była idea ich powstania? Pięć przecinających się kół symbolizuje przede wszystkim ilość dyscyplin sportowych w starożytnych igrzyskach. Pierre de Coubertin (twórca olimpiady) chciał również, by symbol ten odzwierciedlał różnorodne kontynenty.

Klasyczny Adidas

Chyba każdy z nas kojarzy charakterystyczne trzy paski na odzieży niemieckiej firmy Adidas. Bracia Dassler zaprojektowali je w XX wieku – w czasie, gdy założyli międzynarodową dziś markę. Nie był to jednak ich jedyny projekt. Na sportowych ubraniach znajdziemy również logo trójlistnej koniczyny. Obie grafiki nawiązują do sportowej rywalizacji, pochodzącej jeszcze z czasów RFN.

Maria Ledeman

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót