Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaUrodaStyl

Stylowo w sieci – historia blogów o modzie

Ikony mody internetu

Data publikacji: 21 grudnia 2016, 05:26
Obecnie blogi modowe cieszą się ogromną popularnością, a ich autorzy uważani są za ekspertów w kwestii ubioru i wizażu. Niejednokrotnie, podczas światowych edycji Fashion Week, zajmują miejsca w pierwszych rzędach. Przyjrzyjmy się zatem historii tego zjawiska, aby zrozumieć fenomen jego popularności.

Internetowa prekursorka

Prekursorką w dziedzinie blogów dotyczących mody jest, pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, Cory Kennedy. Mimo iż dziewczyna nie ma nic wspólnego z rodziną prezydencką, to bardzo szybko, bo już w wieku 15 lat, stała się internetową gwiazdą. Dzięki pomocy chłopaka, Marka Huntera, Cory publikowała na łamach strony internetowej swoje stylizacje. Zachęciła do zabawy modą tysiące internautek, a media okrzyknęły ją mianem It girl – oryginalnej, stylowej buntowniczki. W tym roku mija 10 lat, odkąd Kennedy zamieściła swój pierwszy modowy post, a popularność tego zjawiska osiągnęła globalny zasięg. Kiedyś pasja, dziś źródło zarobków, a nawet droga do kariery i serca samej Anny Wintour.

Oczami obserwatora

Setki osób zajmują się tą sferą, jednak tylko kilkanaście nazwisk naprawdę liczy się w branży. Jedną z nich jest Scott Schuman, uznawany za jeden z największych autorytetów modowych realiów. Jego blog The Sartorialist, prowadzony już od dziesięciu lat, to przede wszystkim zbiór fotografii prezentujących najbardziej stylowych przechodniów. Moda uliczna i światowe wybiegi wzajemnie się przenikają, tworząc doskonałą inspirację dla pasjonatów dobrego smaku i sztuki.

Lokalne realia

W Polsce, opisywane zjawisko, pojawiło się w 2007 roku wraz z blogiem Szafa Sztywniary. Wtedy też po raz pierwszy użyto określenia szafiarka, czyli osoba prezentująca czytelnikom zawartość swojej garderoby. Obecnie, wśród topowych polskich szafiarek, wymienić można – Julię Maffashion Kuczyńską, Jessicę Mercedes czy Tamarę Gonzalez Perea, znaną jako Macademian Girl. Podobnie jak na arenie międzynarodowej ich pasja przerodziła się w sposób na życie. Są kąskiem dla reklamodawców i wyrocznią dla dziesiątek tysięcy młodych dziewcząt, pragnących stać się – tak jak one – It Girls.

Maria Ledeman

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót