Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaDietaZdrowa żywność

Superpokarmy, które powinieneś wcielić do codziennej diety

Jak się zdrowo odżywiać – poznaj najzdrowsze produkty, a także menu na zdrowe odżywianie się

Data publikacji: 5 lutego 2016, 11:56
Odpowiednio dobrana dieta ma niebagatelny wpływ na twoją formę i samopoczucie. Wiele warzyw posiada właściwości, dzięki którym poczujesz się lepiej. Dodatkowo dzięki zawartym w nich składnikom odżywczym zyska twój wygląd i kondycja. Dowiedz się co jeść, aby być w formie oraz sprawdź czy dania, które przygotowujesz, zawierają najzdrowsze produkty, na jakie możesz sobie pozwolić.
Jak się zdrowo odżywiać – rodzinazdrowia.pl

Jak się zdrowo odżywiać? Wybierz najzdrowsze pokarmy

Zdrowe odżywianie stało się sloganem nadużywanym, ale by rzeczywiście wybierać najzdrowsze pokarmy, nie jest potrzebna żadna rewolucja. Wystarczy kilka codziennych nawyków, a to, co powinniśmy jeść, stanie się oczywiste. Sztuczne ramy czasowe określające godziny, w których można pozwolić sobie na obiad czy kolację, to nie zasady zdrowego odżywiania, a mit. Wszystko zależy od rytmu dnia danej osoby. Ważniejsze od tego czy zjesz kanapkę o 18:00, czy 19:00 jest to, by jeść regularnie, nie pomijać śniadań oraz pić 2-3 litry wody dziennie. 

Zdrowe odżywianie się – najzdrowsze produkty warzywne

Warzywa to najzdrowsze produkty, bez których zasady zdrowego odżywiania nie istnieją. I tak popularna w wielu surówkach kapusta powinna znaleźć się w jadłospisie osób, które szukają porad, jak się prawidłowo odżywiać. Produkt ten jest niezbędny – to skarbnica witaminy C, wapna, magnezu czy potasu. Dodatkowo, kapusta zawiera mało węglowodanów i nie jest kaloryczna. Podobnie szpinak – bogaty w żelazo, potas czy kwas foliowy, co sprawia, że koniecznie powinny spożywać go osoby z anemią czy nadciśnieniem. Co ciekawe, szpinak można wykorzystać nie tylko na surowo, ale także gotować, tworząc np. przepyszny sos do mięs. Fasola jest źródłem magnezu i potasu, a słodkie ziemniaki są bogate w błonnik i witaminę A. Do tego  orzechy i pomidory, zawierające m.in. witaminy E i B, nienasycone kwasy tłuszczowe, czy – w przypadku pomidorów – likopen, przeciwutleniacz spowalniający efekty starzenia. Takie warzywne menu zagwarantuje, że zdrowia ci nie zabraknie!

Owoce, jako sposób na zdrowe odżywanie się pomiędzy posiłkami

Zdrowe odżywianie nie jest możliwe bez cytrusów. Pomarańcze, limonki, grejpfruty warto stosować jako przekąski. Owoce te zaspokajają zapotrzebowanie na witaminę C, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu krwionośnego (uszczelnia naczynia). Chcąc realizować zasady zdrowego odżywiania się, wystarczy niewiele. Pamiętaj o zróżnicowanych, regularnych posiłkach, a zyskasz więcej niż myślisz.

Elżbieta Reimann

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Ogólna:
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.
Przeczytaj również