W pogoni za metką. Dlaczego pragniemy mieć markowe produkty?
Czy markowe oznacza lepsze?
Inwestycja na dłużej
Wielu ludziom wydaje się, że jeśli coś nosi miano firmowego to na pewno jest lepsze, a przez to bardziej wydajne i praktyczne. W ich umyśle rzecz taka odznacza się nie tylko precyzyjnym wykończeniem nawet najmniejszych detali, ale i doskonałą jakością materiałów. Ogólnie rzecz biorąc, wychodzimy z założenia – jeżeli produkt jest markowy to z pewnością będzie nam służył przez wiele lat, dłużej niż asortyment z niższej półki czy od producenta mniej znanego. Dodatkowo, oczekujemy od niego lepszego designu i odpowiedzi na aktualnie panujące trendy społeczne.
Reklama produktu
Tylko czy zastanawialiśmy się kiedyś, dlaczego tak się dzieje? Zanim zdecydujemy się na kupno danego produktu – najpierw zapoznajemy się z jego marką. Nie przez przypadek. Ogromny wpływ mają na to bogate oferty promocyjne i kampanie reklamowe, które mają zapoznać klientów z najnowszymi propozycjami marki. Renomowane firmy (za których asortymentem podążamy) dysponują szerszymi zasobami finansowymi, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na intensywną ekspansję produktu. Oddziałują na nas głównie za pomocą nowych mediów np. telewizji, internetu czy codziennych gazet, a my po prostu kupujemy.
Markowa przynależność
Jednak najważniejszym czynnikiem, który sprawia, że podążamy za kupnem produktów firmowych, jest chęć należenia do odpowiedniej grupy. Nabywając produkt mamy nadzieję, że będziemy społecznie akceptowani i szanowani. Czujemy się lepiej, gdy wiemy, że posiadamy rzecz markową i znaną. Człowiekiem od zawsze kierowała chęć poczucia bezpieczeństwa i przynależności do określonego środowiska. Znajdując się w kręgu modnych posiadaczy produktów, czujemy się szczęśliwsi i spełnieni, nawet gdy zakup produktu markowego wykracza poza nasz budżet finansowy.
Maria Ledeman
___________________________REKLAMA
___________________________________